Nista me nemoze iznenaditi pa ni virus, ja sam jaka curica!!!

Cartoon Glitters # 206468

Nu är hon glad igen!!!

Jag har träfat Magdalena sist i torsdag. Det var min tur att sova på sjukhuset med henne inatt men jag kunde inte komma eftersom natt innan Barbara kräktes och mode inte bra hela dagen. Hon kräktes tio gånger under dagen och hade ont i magen. Sedan fick jag också ont i magen och då fattade vi att vi drabbades av maginfluensa. Magdalena började två dagar innan och Robert kräktes redan igår.

Det är så jobbigt när man kan inte bli med sina barn samtidigt och hjälpa dom när dom mår dåligt. Det är första gången att jag är inte med Magdalena två dagar i rad.
När jag kom in i rummet hon var så glad och tittade på mig, skrattade och väntade när ska jag ta up henne.
Jag var så lycklig att hon ser pigg ut eftersom hon mode inte så bra sista dagarna och hennes värde är låga. Hon fick flera gånger blod och trombocyter i sista dagar. Men nu vet vi att hon fick maginfluensa först och sedan fick vi från henne.
När jag gick hem i torsdag ser hon jätte doligt ut men nu är hon tillbaka på bra humor och har visat oss igen hur stark flicka har vi!!!

___________________________________________________________________________
Jag kan inte skriva så bra svenska, har problem med grammatik, men jag hoppas att ni kan förstå lite i alla fal. Det är så många som frågade mig när ska jag börja skriva på svenska att dom kan läsa lite om vår lilla flicka och då bestämde jag mig att börja med!!!!
__________________________________________________________________________
152641-35


152641-34


152641-33



Posto smo svi dobili stomacni virus, jucer nisam ni bila s Magdalenom. Barbara je povracala cijeli dan i imala ceste bolove u stomaku kao i ja.
Neopisivo mi je tesko kad nemogu biti uz svoju djecu istovremeno i ovo je bilo prvi put da ja nisam spavala s Magi dvije noci za redom.
Kad sam dosla u sobu bila je presretna sto me vidi pa se pocela smijati na sav glas i pruzati mi svoje rukice da ju uzmem.
Uzela sam ju a ona se pocela maziti i pricati mi. Bila sam presretna sto je tako vesela i sto danas puno bolje izgleda od zadnji put kad sam ju vidjela. Cesto se pitam odakle jednom tako malom bicu toliko snage i volje za zivot kao sto to ima moja Magi. Prosla je tolike muke i patnje koje nisu za odraslog covijeka lake ali ona ih sve podjeduje i hrabro ide dalje.
Posljepodne smo provele igrajuci se, plesuci i pricajuci. Zaspala je oko 12 po noci i iskreno se nadam da ce ovo biti mirna noc za nas.

Kommentarer:

1 sanna:

skriven

Nedaj se "Magi" svi molimo za vas....

2 Anonym:

skriven

Draga Sanno!!!!!!
Molim te napisi mi svoj e-mail ili malo vise podataka o sebi posto ja neznam tko si a vidjela sam da pises i na svedskom pa pretpostavljam da se poznamo!!!
Hvala na ljepim teksovima i podrsci. Danijela

3 sanna:

skriven

Hej Danijela...jag skriver på svenska eftersom min kroatiska gramatik inte är så bra :-)Vi har träffats i kyrkan vid ett par tillfällen och vi har gemensamma vänner :-)Lite om varför jag började skriva till er. Jag arbetar på en särskola för utvecklingstörda barn o ungdomar, för några år sedan hade vi en liten pojke som fick leukemi, som tyvärr inte klarade sig. Under denna tid fick vi verkligen vara med om hur det är att vara nära ett barn som har denna otäcka sjukdom. Jag ska inte skriva att "jag vet hur känns" "jag vet vad ni går igenom" för det vet jag inte. Det VET endast dom föräldrar och syskon som finns nära den som har sjukdommen. Ni verkar vara starka personer och det är tur att era barn har er. KRAM

Kommentera här: