2007-02-19

Sjukhus igen !!!

Magdalena ville inte äta som vanligt imorse och var ledsen hela förmiddan. Sedan har hon ätit lunch och var lite piggare men inte som hon brukar. Klockan tre på dagen fick hon feber 38,4 och fick Alvedon. Jag ringde direkt till sjukhuset och dom bestämde att vi kommer med Magdalena ditt att tar vanliga prov för säkerhets skull. Robert och Magdalena åkte ditt och jag stannade hemma med Barbara som är förkyld och få inte gå till sjukhuset.

När dom åkte och vi stannade hemma var det så jobbigt och tänkarna bara kommer utan att man vill det. Oh vad jag är räd att hon bli dåligt igen, att hon måste stanna där, att man måste packa grejer och flyta in till sjukhuset igen. Det första som jag tänker nu på er leukemi fast jag vill inte det. Man vänjer sig så fort på ”normalt” liv och vill ha det hela tiden som innan att kan glömma leukemi för alltid.

Robert berättade att lekareundersökning gick bra och dom hittade inget konstigt men nu väntar dom på blodprovsvar som är viktigast.

Oj vad blev jag räd igen när det tar så long tid, jag började tänka vad ska jag göra att slipa tänka på allt som kan det bli med min lilla flicka. Barbara frågade några gånger när dom kommer och blev jätte ledsen när jag kunde inte ge henne svar på det.

Halv tio på kvällen har dom äntligen kommit hem men Magdalena var tröt och skrattade inte åt oss som hon brukar göra. Lite senare har hon ätit sin gröt och druckit vatten men hon var så tröt att hon nästan somnade. Klockan tio hade hon feber 38,1 och jag gav henne Alvedon igen.

Hon blev jätte tröt och somnade i min famn. Sedan feber började stiga upp och hon blev varmare och varmare. Sist när jag har tagit temp på henne var det lite efter elva och då hade hon 39,9.

Robert ringde direkt till sjukhuset och dom bestämde att vi kommer med henne ditt och att hon ska stanna där under natten.

Det gjorde så ont när jag lämnade dom utanför sjukhuset och fick åka hem utan att ha henne i bilen. Barbara var så ledsen och frågade hela tiden när ska dom komma.

Nu är det så tomt hemma igen, nu är det så jobbigt att se inte henne i sängen när hon sover, att veta inte vad ska det bli imorgon och hur lång tid ska vi inte bli tillsammans.

Jag bara hoppas att det är vanligt förkylning som gör att hon fick feber och min lilla flicka kommer hem så fört så mojligt ………

152641-99

PONOVO U BOLNICI !!!

Magdalena je veceras ostala u bolnici zbog visoke temperature.

Opsirnije o svemu kad uhvatim vremena pisati………….

Kommentarer:

1 Annika, Saras mamma:

skriven

Hej
Hoppas verkligen att det bara är en vanlig förskylning. Det är ju mycket olika sorters förkylningar i rörelse den här tiden på året och Magdalena är ju fortfarande infektionskänslig. Jag förstår din oro för med allt NI har gått igenom så blir det nog atomatiskt att ni inte kan hålla de hemskaste farhågorna ifrån er, även om det är mest troligt att det är en förkylning. Jag hoppas också att Barbara får fira sin sexåriga födesedag tillsammans med sin syster i ert hem. Jag vet ju hur mycket Barbara har sett fram emot det.Jag kommer att läsa bloggen och följa hur det går.
Många kramar från mig. Erik hälsar och Sara vinkar ifrån sin himmel.

Kommentera här: