2007-08-13

Magdalenas första dag på dagis


Äntligen har det kommit denna dag. Hon mår bra och kan leka med andra barn och uppleva alla roliga saker som man gör på dagis. Det är många känslor som jag känner idag, jag är så glad at vi hade tur i livet och har sin Magdalena kvar med oss. Hoppas med hela mitt hjärta att nu kan vi börja leva normalt liv igen. Jag började jobba 50 % idag och det kändes jobbigt imorse att kunde inte följa med henne på dagis första dag.

Robert och Magdalena gick till dagis och allt var bra, hon var glad och lekte ute med andra barn. Idag stannade dom två timmar där och imorgon blir det kanske lite längre.

 

Tänkarna går så lätt tillbaka på alla dagar som vi kämpade med henne för hennes liv, tänker på alla dem som vi träffade där i Lund på avdelning 64 och många av dom har avlidit. Som alltid när det händer något nytt för Magdalena tänker jag mycket på lilla Sara som har avlidit i december föra året och bli ledsen att hon kan inte uppleva alla roliga saker med sina föräldrar som Magdalena gör nu.
Du lever i mina tankar varje dag lilla Sara och jag vet att du har det roligt uppe i himmelen.

 


image317image318image319image320image321image322

image323

image324

 

Magdalenin prvi dan u vrticu

Napokon je dosao i taj dan. Magdalena je dobro i moze se igrati s drugom djecom u vrticu i dozivjeti sve te ljepe trenutke koji se tamo dogadaju. Tesko mi je opisati sve sto danas osjecam. Presretna sam sto smo imali tu srecu da je Magi prebrodila sve teske trenutke koji su ju snasli otkako je obolila od leukemije i da ju imamo kraj sebe veselu i zdravu nakon svega. Iskreno se nadam da napokon mozemo poceti zivjeti normalnim zivotom kao nekada, bez prevelikog straha sta nam nosi sutra.

Danas sam i ja pocela raditi nakon duzeg vremena ali samo cetiri sata dnevno dok nevidimo kako ce Magi podnositi boravak u vrticu. Bilo mi je tesko jutros posto nisam mogla ici s njom u vrtic prvi dan. Cijelo vrijeme na poslu sam razmisljala o danima provedim po bolnicama i svemu sto nam se dogadalo. Na trenutke nisam mogla vjerovati da se sve napokon vraca na staro, da moja mala curica danas krece u vrtic i pocima novo razdoblje u svome zivotu koje nam svima neopisivo puno znaci.

 

Kao i obicno u mislima su mi bili svi oni dragi ljudi koje smo sreli u Lundu i sva ona djeca koja nazalost vise nisu s nama a posebno mala Sara koja je umrla u decembru prosle godine i koja nemoze dozivjeti sve ove lijepe trenutke s svojim roditeljima kao Magdalena sad.
Draga Sara ti zivis u mojim mislima svaki dan i sigurna sam da si sretna gore na nebu i radujes se skupa s nama danas.

Kommentarer:

1 za?to????:

skriven

drago mi je zbog Vas i Va?e Magi.....ba? je preslatka......malo catko.....nadam se da ćete nam i ubuduće pisati jer mi je neopisivo drago da je Magi sa Vama.....čuvajte se.....pozzz iz Makarske.....

2 Charlottes mamma:

skriven

Så härligt följa er. Vårt liv bara rullar på. Vi väntar ju på besked om hennes tillstånd. Allt i världen står stilla. Syskonen och jag lever ju i vakum...Vad skall man säga..Inget... Jag glädjs åt att vissa barn blir friska, känner sorg med alla dessa som det inte går bra för....Jag har glömt efter 7.5 år det normala livet....Kram från Charlottes mamma.

3 Elisabet Roslund:

skriven

Det känns så skönt, en sådan glädje att läsa hur bra ni mår nu allihop. Jag hoppas av hela mitt hjärta att livet ska bli ljust, friskt och glädjerikt för er hela familjen.
Kram från mig

4 Ally:

skriven

Draga Danci,
znaci pocela si raditi:) mozda ce ti to dobro doci malo da ti skrene misli. Megi ce se sigurno snaci u vrticu... ja sam ti za vikend bila na krstitkama i bilo je dobro. Bile su tu i one dvije rodice sto su rodile isti dan kad i ja.. bilo je malo tesko gledati to dvoje djece i zamisljati da bi i Petra moja bila sada tolika i bas mi je nedostajalo je drzati na rukama i setati livadama.. ali sto je tu je, ipak mogu reci da je bilo lijepo vidjeti svu tu rodbinu nakon duzeg vremena...
Velika pusa

5 Felicia o Karolina:

skriven

Hej!
Så kul att du hittat oss!
Blir så glad att allt e ok o att hon fått börja på dagis! Följer er varje dag!
Kramar Karolina

6 Chaerlottes mamma:

skriven

Så härligt höra av dig och allt är bra. Vi lever också mitt i allt. Tack för du skriver....Bara vi som levt i detta fattar. Kram...Kämpar på....En mamma som gör så gott hon kan........

Kommentera här: